torsdag 10 januari 2013

Sock dax

Ännu ett par sockar klara, jo jag gör annat oxå men det går inte lika fort.Testade ett för mig nytt garn Järbos Mellan raggi, gick lite fortare och sticka än vanligt ( större stickor 3,5)Gick så snabbt att en sticka försvann. Tappade den på golvet, nja jag hörde att den föll ner men kan jag hitta den NIX har letat överallt så jag måste ha någon sticktjuv här hemma den är alltså puts väck.
 
Har fått hem en del underbara sockgarner, väntar bara på lite bättre fotoväder så ni kan se . Helt klart att ni kommer att bli lite avis ( tur att det är tunnare garn nu när stickan är borta)
 
Glad stickkväll på er ! 

2 kommentarer:

  1. Jag har också råkat ut för det där. Jag la en rundsticka i soffan och sen var den bara borta. Jag har letat överallt men den finns verkligen inte. Konstigt.

    SvaraRadera
  2. Förargligt det där! Hoppas du hittar den. Det är alltid spännande att prova nya garner, ibland blir det bra, ibland inte.

    SvaraRadera