lördag 7 augusti 2010

Nostalgitripp !

När jag hittade bomullsgarnerna så tänkte jag, nu skall det bli mormorsrutor. Vet inte hur länge sedan det var som jag virkade rutor,men kommer ihåg att min älskade farmor gjorde detta ofta.

Kommer ihåg att det första jag gjorde när det gäller virkning var just mormorsrutor.
Jag virkade högar med rutor så när det var dax att sy ihop så blev det ett överkast plus en kudde. Tror att jag har en förkärlek till stora projekt

Så den här gången skall det bli en pläd. Har bara lite dåligt samvete för att jag inte stickar på sjalen till dottern,men det tar lite emot att göra en just likadan som jag gjort precis alltså den i orange

Nä, nu får det va slut med skrivandet måste bara göra en ruta till......

4 kommentarer:

  1. Kerstin , det er så hyggeligt at hækle et par ruder ind imellem alt strikkeriet , de ser bra ud :-)) Og sjalet af garnet jeg fik af dig , det vakte glæde hos modtageren - det var SÅ godt at strikke med :-))

    SvaraRadera
  2. Härligt med en mormorsrutefilt. Jag älskar också att virka mormorsrutor, och även andra rutor i olika mönster. Det blir så fint.

    SvaraRadera
  3. Så härliga färger.Lustigt att det var garnbussen som står här om lördagarna som du handlat garnet hos.Ibland blir man hemmablind.

    SvaraRadera
  4. Herlig med slike oldemorruter. Nydelig sjal under her. Det har jeg lyst til å prøve meg på. Koselig blogg du har

    SvaraRadera