söndag 19 september 2010

Varför började jag på detta ?????

Ibland undrar jag över mig själv, alltså jag är inte en person som har en ängels tålamod utan här skall det gå lite undan.

Hur kan jag då direkt efter att ha gjort en pläd börja på ännu en................hm hm hm

Alltså varför.... fattar inte hur detta gick till men barnbarnet behövde en pläd till sitt nya rum och visst kan jag fixa till detta.Nu sitter jag här och bara tänker när skall den bli färdig varje ruta känns som en evighet, jag måste bara surfa lite på nätet, läsa några sidor (många) i boken som är så spännande,titta lite på TV göra ingenting m.m

Tänker att nu skulle jag ju fixa lite julklappar eller ?

Skulle behöva 4 händer några som stickad och några som virkade.

Kan man önska sig detta i julklapp eller ?????





3 kommentarer:

  1. Jag har också en påbörjad filt i mormorsrutor som inte ville bli färdig (flera år sedan jag började) men nyligen bestämde jag mig för att göra en ruta varje dag, kändes som en lagom dos. Men du har ju press på dig att bli färdig...
    Härliga färger på dina rutor!

    SvaraRadera
  2. Ja ibland ger man sig på stora projekt som verkar så bra i början. Men tänk så fin den kommer att bli i alla dom härliga färgerna. Jag skulle oxå behöva fler händer.

    SvaraRadera
  3. Lav en aftale med dig selv om at hækle et par stykker om dagen 3-4 stks , inden du får set dig om er det færdigt :-)

    Og sikken nogen NYDELIGE farver , det må jeg nok sige :-)))

    SvaraRadera