lördag 29 maj 2010

New York=shopping......Nja?????

Är nu tillbaka efter ett antal hysterisk kul dagar i New York.Tänk att bo mitt på Manhattan
i lägenhet med tillgång till takterass.Hm......
Men nu skulle det handla om garn och shopping.Har letat efter butiker med garn i New York och inser att vi ha otroligt stor tillång på bra butiker i Sverige via nätet. Det som fanns var oftast samma garner som här hemma men till betydligt högre pris och gärna en hel del syntetgarner.
Så mina inköp där avseende garn var absolut ingenting. När jag satt där en kvällså surfade jag in på Nyansera och tröstköpte ett garn som låg här hemma och väntade på mig när jag kom hem.

Är en person som sällan stickar i rosa men detta kunde jag inte motstå innehåller 55% silke och 45% ull inhåller 933 m på 100g så garnet är TUNNT. Har ingen aning om vad det skall bli ännu men det löser sig nog.


Tro nu inte att jag inte shoppade i NY fanns massor av annat som var kul tex väskor hmhmhm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar