fredag 20 februari 2009

Hemlis 5





Nu har jag själv fått en hemlisvän så det är väl dax att svar på alla kluriga frågor


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? Gillar att sticka i ull samt virka i bomull


2. Vilka är dina favoritfärger? Detta är svårt att svara på men jag gillar färger med ös i . Men är inte så förtjust i neon och pasteller

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Ja, beige, brun är nog de färger jag tycker sämst om

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? Trästickor,rundstickor är det jag tycker bäst om.

5. Hur länge har du stickat? Stickat har jag gjort ganska länge lite till och från så jag är nog en lite mittemellan person när det gäller erfarenhet.

6. Dricker du kaffe? Te? Jag dricker båda delarna men det är nog te som jag tycker bäst om

7. Är du allergisk mot något? Har glädjande nog enbart nickelallergi

8. Vilken slags musik tycker du om? Nu börjad det bli svårt det jag absolut inte gillar så är det dansbandsmusik och jazz, annars funkar det mesta

9. Favoritgodis? Här är det helt klart lakrits

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? Tycker mycket om att skapa med blommor och ljus, virkar även en del

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Roligast att sticka är sjalar och plädar

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nix prenumererar inte på någon tidning

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Ja det skulle väl vara en ny färgglad pläd

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? Använder inte detta är för varmt i Skåne

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Nix

16. Stickar du sockor? Nix får anfall när det blir för många stickor. Har stickat en mössa som tur var behövdes det nästan bara en rundsticka var bara på slutet som jag behövde flera stickor

18. När fyller du år? I januari

19. Stickar du med pärlor? Nej

20. Vilken slags böcker läser du helst? Läser gärna deckare och romaner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar