måndag 23 februari 2009

Varför blir det på detta viset

Nu har det hänt det som inte får hända. Sitter lugn och sansad och knåpar på min sjal, har inte många varv kvar och DÅ....... stickan går givetvis sönder. Här sitter jag med mina dyra Knit Pro och så bara lossnar stickan från fattningen. Då blir jag lite kinkig !!!!!!

Som tur var dök mannen upp med lim,värme från hårtorken och efter några timmar kunde jag ju fortsätta, men jag blir ju bara så trött.
Förra gången detta hände satt jag och stickade på en av långsidorna på pläden. Det var då helt vanliga rundstickor och jag bestämde mig för att nu tar jag och beställer de dyrare stickorna och så händer detta.

Mina vänner upplever inte mig som en så väldigt våldsam person men tydligen gör stickorna detta. Nu beställer jag nya ( tar två par denna gången så jag har hemma om... )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar