fredag 10 december 2010

Äntligen......



Alltså äntligen något som jag själv kan använda och visa. Har nu fixat till mig en alldeles egen vintersjal.Ja, nu tror alla som känner mig att alla skall få stickade julklappar men icke !!!! Har under en tid känt det som att det finns idéer men inte alltid haft kraft att göra något. Ångest över att inte alltid få saker gjorda. Alltså känns det nu bara bra att en sjal till mig själv är klar. NÖJD..... Har beställt hem lite nya garner( försöker att intala mig att jag behöver dessa och har lyckats) Måste försöka attt få till lite bilder på alla mina ljuvligheter mmmmmmm

Klämmer och känner på garnerna men vet inte riktigt vad allt skall bli.
Men nu är det dax att göra annat än att sticka.
Morgondagen innebär att introducera barnbarnet 2år i hur man gör leverkorv........ Känns viktigt att ha traditionerna levande min farmor lärde mig detta och min far lärde mina barn så i morgon i det dax !!!!!

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger! Du får säkert en fin dag med barnbarnet imorgon! Garn kan man inte få för mycket av, eller hur? Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg sjal o fin färg, tycker om melerade garner. Jättebra ide att lära barnbarnet lite traditioner som hon kan ha nytta av i sitt vuxna liv. Ha en fortsatt bra helg.

    SvaraRadera