söndag 22 mars 2009

Hjälp hur mycket garn skall det gå åt

Jag stickar och stickar på min candle flame men tycker att det blir aldrig klart. Har nu strax använt 2 hg av mitt garn (entrådigt ullgarn) men ännu ser jag inte slutet. Har aldrig stickat detta mönster tidigare men det äter ju garn.Kanske jag använder för tunna stickor????
Tur att jag köpte 3hg.
Som tur är så har jag även börjat på en annan sjal ( annars hade jag tröttnat ) men där ser det lite dystert ut på garnfronten, undrar om garnet räcker..... Annars får man väl dra upp eller hitta på något annat!

I familjen finns även två hundar ( mina barns ) som tycker det här med garn bara är så kul. Sno mitt garn springa runt med både stickning och garn är toppen. Tycker hundarna inte jag.
Så min lösning är numera att sticka små trasor till dem (provlappar på mönster).Deras favoritgarn är helt klart ullgarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar